Moi taas, ja kiitos jatkokysymyksistä!
Uskon, että pystyn hyvin tekemään kaikenlaisia hallitusnakkejakin. Kuten mainitsinkin, opiskelut on jo ihan hyvässä tilanteessa, joten aikaa riittää kaikenlaiseen. Ainakin Lassen mukaan ulkosuhdevastaavan rooli ei vie yhtä paljon aikaa, kuten jotkin tosi vaativat roolit (esim. pj, yrityssuhdevastaava). Näin uskon, että minulle riittää hyvin aikaa ylimääräisinkiin hallitusnakkeihin, kuten vaikka toimikuntien ohjaamiseen, puhun kohta lisää.
Noista mainituista erityisesti kiinnostaa ainakin yhteydenpito sidosryhmiin, toimikuntien ohjaaminen ja hieman budjetointi. Lasse vastasi, että olisi kerennyt ulkosuhdevastaavana, vastaamaan vielä muutamasta enemmästäkin toimikunnasta, ja minua ehdottomasti kiinnostaisi tehdä näin, jos tuleva hallitus uskoo sen olevan järkevää.
Kuitenkin loppujen lopuksi hallituksen toiminta kiinnostaa minua ihan kokonaisuudessaan, niin voin kyllä auttaa lähes missä vaan!
Tykkään asioiden järjestämisestä, ja varmistan että asiat hoituu. Välillä kaikenlaisissa ryhmänä organisoiduissa tapahtumissa tai muissa jutuissa olen huomannut, että ei saada mitään aikaa, jos joku ei ota vastuuta ja lähde organisoimaan, ja tällöin olen usein itse lähtenyt hoitamaan tätä innolla. Esimerkkinä tästä orientaatioviikon ISOjen pitämät jatkot, jossa pidin huolen, että kaikki hoituu, ja otin enemmän vastuuta kuin keskimääräisesti ISOt siellä, vaikka virallisesti kaikki niissä tiloissa olevat ryhmät olivat yhtä paljon vastuussa. Elämäni ja kiltaurani aikana on tullut kaikenlaisia muita saman tapaisia tilanteita, joissa päädyn jonkinlaiseen vastuuseen, joskus jopa ihan yllätyksenä, ja olen aina suoriutunut niistä hyvin. Game Masterina olen myös oppinut paljon kaikenlaisesta organisoinnista, kuten esimerkiksi toimikuntien johtamisesta, kokousten pitämisestä ja tapahtumien järjestämisestä.
Tykkään myös vaikuttaa asioihin, ja mielestäni osaan kommunikoida mielipiteeni ja ajatukseni selkeästi, mutta kuitenkin kunnioittaen muiden mielipiteitä. Haluan myös aina varmistaa, että itselläni, ja muillakin, on kaikki tarvittava informaatio, ennen suurten päätösten tekemistä
Suhdetta voisi ehdottomasti kehittää! Tänä vuonna muun muassa hallinnon kahvihetket ovat olleet todella kiva kokeilu, ja mielestäni olisi kiva jatkaa niitä. Mielestäni ainakin hallituksen kommunikaatiota hallinnolle voi joissain tapauksissa parantaa, ja miksi ei toisinpäinkin, jos sille on tarvetta. Ainakin itselle ihan alussa Game Masterina olisi ollut hyödyllistä jonkinlainen kattavampi infopaketti. Kuitenkin lopulta kaikki epäselvyydet selvisi kyselemällä, mutta välillä tuli fiilis, että kyselenkö liikaa asioita hallintochatissa, ja olenko ainoa ihan pihalla. (Totuudessa en varmaan ollut ainoa, ja oli varmaan todella hyvä itselle ja muillekin hallintolaisille että kyselin.)
Kuitenkin toimikunnat loppujen lopuksi toimivat TiKillä aika omatoimisesti, mikä on mielestäni hyvä asia. Näin toimikuntien puheenjohtajat ja jäsenet pääsevät tekemään vuodesta ja toiminnastaan oman näköisen, mikä on mielestäni todella mahtavaa. Uskon, että kun lähdetään parantamaan hallituksen ja hallinnon suhdetta, niin kannattaa se tehdä, niin että ei kuitenkaan viedä toimikuntien itsenäisyyttä ja omatoimisuutta pois, mikäli ne tekevät hyvää työtä.
Ainoastaan, jos se olisi hallituksen, kiltahuonetoimikunnan ja yleisesti kiltalaisten mielestä hyvä idea. Kuitenkaan nyt sellaista ei varmaan saisi helposti mahtumaan kiltahuoneelle. Pitäisi selvitellä vaikuttaisi ko se negatiivisesti vai positiivisesti kiltiksen viihtyvyyteen, ja sitten miettiä sitä.
Omasta mielestäni pöytäfutis on kuitenkin aika mid peli, ja olisi hauskempaa esimerkiksi pelata jotain lautapelejä tai biljardia, mutta kiltiksen käyttäjien yleinen mielipide on tärkeämpää kuin omani.