Moi kaikki,
Olen Niklas Järvinen, kolmannen vuoden TiKkiläinen, ja haen vuoden ’25 hallitukseen ulkosuhdevastaavaksi. Olen toiminut vuoden ’24 hallinnossa Game Masterina, minkä kautta minua alkoi kiinnostamaan killan hallitusroolit enemmän. Kiinnostus ulkosuhdevastaavan roolista syntyi, kun olin mukana monissa ulkotoimikunnan järjestämissä erittäin hauskoissa tapahtumissa osallistujana, sekä myös hieman auttamassa ulkotoimikunnan jäsenenä. Olen myös ollut toimarina monessa muussa toimikunnassa, kuten rytmiryhmässä, kiltahuonetoimikunnassa, pakutoimikunnassa ja vuoden ’25 muistinnollaustoimikunnassa. Minut myös nimettiin SuperToimariksi vuoden ’23 pelitoimikunnassa. Vuonna ’23 olin kandi-isona, jolloin minut nimettiin SuperISOksi, ja nyt ’24 jatkoin tätä kvm-ISOilun muodossa.
Kiltaurani alussa lähdin pelitoimikuntaan, ja ajattelin tekeväni vain pari pientä juttua. Sitten päätin hakea myös ISOksi. Sitten yhtäkkiä teinkin molemmissa rooleissa vähän enemmän kuin ajattelin ja päätin hakea Game Masteriksi. Tällöin kuitenkin ajattelin, että kiltaurani varmaan loppuisi tähän, enkä tekisi suurempaa hommaa sen jälkeen. Kuitenkin Game Masterinä tajusin, että vastuuroolit onkin erittäin hauskoja ja palkitsevia. Sitten aloin haluamaan enemmän vastuuta ja hommaa killassa, joten jokin hallitusrooli tuntui luonnolliselta suunnalta. Hallituksen työt ei näyttänytkään enään vaan tylsiltä paperihommilta, vaan aloin osittain sivusta huomaaman hallitusroolien tuoman hauskuuden, palkitsevuuden sekä yhteisöllisyyden tunteen, niiden tärkeyden lisäksi. Tiedän kyllä, että hallitushommiin menee aikaa ja työtä, mutta tiedän myös olevani erittäin motivoitunut ja innokas tekemään tekemään tätä työtä, ja käyttämään tätä aikaa. Haluan vaikuttaa kiltaan, ja mahdollistaa, että se voi tuoda mahdollisimman monille vähintään yhtä paljon iloa, kun se on tuonut minulle.
Olen pitänyt erittäin paljon kaikista ulkosuhdevastaavan ja -toimikunnan järkkäämistä tapahtumista missä olen ollut paikalla. Näitä on ainakin Titeenien Taistot, Wappucruise, PreWappucruise, Baltian Pitkä ja useita tapahtumia missä muut killat tai yhdistykset ovat vierailleet meillä. Olen varma, että suoriutuisin hyvin näiden ja monien muiden tapahtumien järjestämisessä, ainakin tarvittaessa pyytämällä apua esimerkiksi toimikunnalta, hallitukselta tai entisiltä ulkosuhdevastaavilta. On myös tärkeää, että IE:n ja Ulkosuhdevastaavan kommunikaatio pelaa hyvin, jotta Otaniemessä järjestettävät tapahtumat onnistuvat. Uskon myös, että muiden kiltojen ja yhdistysten kanssa kommunikointi sujuu minulta. Olen Game Masterina tehnyt hieman tämän tapaista kommunikointia jo pienellä skaalalla, esimerkiksi järjestämällä FK:n ja Athenen kanssa peli-illat, ja SIKin kanssa LANit. Olen erittäin innokas mahdollisuudesta päästä tekemään paljon enemmän kommunikointia, sekä tapahtumien järjestämistä, monien läheisten sekä kaukaisempienkin yhdistysten kanssa.
Mielestäni tänä vuonna Lasse on hoitanut ulkosuhdevastaavan hommat erittäin hyvin ja haluaisin monessa asiassa jatkaa hyvin samaa rataa. Esimerkiksi on järjestetty paljon isännöintitapahtumia Otaniemessä, jotka ovat mielestäni olleet erittäin onnistuneita. Ymmärtääkseni näissä vierailevilla yhdistyksillä, sekä meidän kiltalaisilla, on ollut erittäin hauskaa. Kuitenkin haluaisin vielä parantaa kiltalaisille mainostusta tämän kaltaisiin tapahtumiin, ja myös meidän excursioihin. Uskoisin, että on vielä mahdollista kasvattaa meidän kiltalaisten osallistumista näihin tapahtumiin. Esimerkiksi parina viime vuonna ei ole saatu tarpeeksi ihmisiä mukaan perinteiseen kesän ulkoexcuun. Haluaisin yrittää muuttaa tätä, tai vaihtoehtoisesti muokata kesäexcun formaattia. Tietysti tätä pitäisi harkita vielä ajallaan, sillä en missään nimessä haluaisi, että killalle tulee suurta tappiota, jos kesäexcu epäonnistuisi. Myös mielestäni olisi kiva järjestää enemmän pienen skaalan excursioita, esimerkiksi muihin kaupunkeihin, joissa on sisarkiltojamme. Näitäkin pitäisi kuitenkin harkita ajallaan, kun on selvempää tietoa budjetista, innokkaiden excuilijoiden määrästä ja halukkaista isännöitsijöistä sekä firmoista.
Sori, jos vähän yappasin, mutta mikäli haluat yappaa lisää, tai vaikka pistää kysymyksiä, niin kannattaa tehdä se tällä vaalifoorumilla, Telegramissa @nikk_ee tai vaikka livenä jos nähdään jossain!
Mun hima, Otaniemi
8.10.2024, klo 5:45
Niklas ”Nikke” Järvinen
Hello everyone,
I am Niklas Järvinen, a third year TiK member, and I’m applying for Head of External Relations in the board of ’25. I have been in the administration of ’24 as Game Master, which is why the Guild’s board roles started to interest me more. My interest for the role of Head of External Relations started when I was at the very fun events organized by the External Committee as participant, as well as helping out a little bit as a member of the External Committee. I have also been a member in many committees, such as the Guild Magazine Committee, the Guild Room Committee, the Van Committee, and the Annual Ball Committee of ’25. I was also named a SuperToimari (SuperOfficial or Super Committee Member) in the Gaming Committee of ’23. In ’23 I was a Bachelor’s ISO, when I was named a SuperISO, and in ’24 I decided to continue this in the form of being an International and Master’s ISO.
At the beginning of my Guild career I went in to the Gaming Committee thinking I would do a couple small things. Then I decided to also apply to be an ISO. Then all of a sudden, I had done a lot more in both roles than I would have thought, and decided to apply for Game Master. Then, as Game Master, I realized how fun and rewarding the administration roles are. Then I started to want more responsibility and work in the Guild, so I felt that applying for a board role would be the next logical step. The board work didn’t seem like just boring paper work anymore, and I started to see fun, and sense of rewarding, and community the board roles bring, in addition to the importance of them. I know that the board work takes a lot of time and effort, but I also know I’m very motivated and excited to put in the effort and spend the time. I wish to have an effect on the Guild to enable it to bring at least as much joy as it has brought me, to as many people as possible.
I have very much enjoyed all of the events organized by the Head of External Relations and the Committee where I’ve been present. These include at least Titeenit, Wappucruise, PreWappucruise, the Long Baltic, and many events where other guilds and associations have visited us. I’m sure I would do well at organizing these events and more, at the very least by asking the committee, the board, or previous Heads of External Relations for help when needed. It’s also important that the communication between the IE and the Head of External Relations works well, so that the events in Otaniemi go smoothly. I also believe that I can communicate well with other guilds and associations. As Game Master I have done a little bit of communication like this on a smaller scale, by for example, organizing game nights with FK and Athene, and a LAN party with SIK. I am very excited about the possibility of getting to do a lot more communicating, as well as organizing events, with many close and even far away asssociations.
In my opinion Lasse has the done the work of the Head of External Relations exceptionally, and in many aspects I would like to stay on the same track. For example, we have hosted many events with other associations in Otaniemi, which have been very successful in my opinion. To the best of my knowledge, these visiting associations, and our guild members, have had very much fun at these events. However, I would still like to enhance the marketing of these kinds of events, as well as our excursions, to our guild members. I believe that it is possible to increase the participation of our members in these events. For example, the past couple years we haven’t had enough people for the traditional Summer international excursion. I would like to try to change this, or possibly change the format of the summer excursion. Of course this would have to be considered in due time, as I would certainly not want the Guild to suffer a big loss if the summer excursion were to fail. I also think it would be fun to organize more smaller scale excursions, to other cities with our sister guilds for example. These would also of course have to be considered in due time, when we have more information on the budget, the number of excited excursion-goers, and willing hosts and companies.
Sorry if I yapped a little, but if you want to yap more, or ask some questions, then definitely do so either in this election forum, on Telegram @nikk_ee , or in person if you see me anywhere!
My home, Otaniemi
8.10.2024, 5:45
Niklas ”Nikke” Järvinen