Lasse Kukkula Tietokillan Hallituksen Varapuheenjohtajaksi / for Vice Chair of the Board 2025

Moikka!

Varapuheenjohtaja toimii tarvittaessa puheenjohtajan sijaisena ja todennäköisesti myös auttaa huomenna valittavaa puheenjohtajaa lopun hallituksen valinnassa. Tämän johdosta ajattelin röyhkeästi varastaa satunnaisen kasan hiiliä ja pari bensatippaa PJ-grillistä myös tänne.

Suosittelen kysymysten alkuperäisiä kirjoittajia myös kysymään tässä mainitsematta jääneitä kysymyksiä VPJ-ehdokkailta, en vain viitsinyt lähettää useita kymmeniä kysymyksiä samassa viestissä vaikka ne olivatkin erinomaisia :sweat_smile:

1. Kuinka aiot pitää huolta ulkovieraiden viihtyvyydestä kun heitä tulee Otaniemeen? (Esim. M0) (© Visa)

2. Varapuheenjohtajuus vaatii aloitekykyä ja selkeää visiota siitä minne kiltaa kuuluisi ohjata. Osaatko kertoa jonkin hauskan anekdootin siitä miten olet toiminut oma-aloitteisesti ja pitkänäköisesti? (© Petrus, ehkä myös Visa?)

3. Varapuheenjohtajana saatat joutua selvittämään erilaisia konflikteja. Miten arvioisit kykyjäsi näiden ratkomisessa? Entä jos olet itse osallisena konfliktissa, ja se on esimerkiksi sinun ja PJ:n välillä? (© minä)

4. Mitä odotat varapuheenjohtajuusvuoden tarjoavan sinulle? (© minä)

5. Jos killassa olisi hallintorooli nimeltä Skibidivastaava, mikä olisi tämän henkilön tehtävä? (© Eemeli)

6. Jos pääset mukaan muodostamaan hallitusta, näkisitkö, että on tärkeämpää saada jokaiseen rooliin paras mahdollinen henkilö vai painaako prosessissa enemmän hyvä yhteishenki? Oletetaan siis tilanne, jossa nämä ovat ristiriidassa keskenään. (© Petrus)

7. Miten varmistat että hamu-prosessi on uskottava, tasapuolinen, läpinäkyvä ja osapuolia kunnoittava? Ovatko edellämainitut laadut mielestäsi hamu-prosessille edes tavoitteellisia? (© Aaron)

8. Minkä näet haastattelun päätavoitteena? Miten toisit hakijoista parhaiten vahvuuksia esille? Entä miten paikantaisit kehityksen kohteita? Minkälaista tunnelmaa haluat luoda haastattelutilanteessa? (© Mikael)

9. Mikä on ehdottomasti eniten inhokkikysymyksesi haastattelutilanteessa, mitä et ainakaan aio kysyä hakijoilta? Entä mikä on suosikkikysymyksesi, voisiko sitä hyödyntää hallitushaastatteluissa? (© Mikael)

10. Mikä on varapuheenjohtajaehdokkaan tehtävä hallitusvalinnoissa? (© minä)

Tsemppiä tuleviin haastatteluihin!
-Emilia