Moikka!
Varapuheenjohtaja toimii tarvittaessa puheenjohtajan sijaisena ja todennäköisesti myös auttaa huomenna valittavaa puheenjohtajaa lopun hallituksen valinnassa. Tämän johdosta ajattelin röyhkeästi varastaa satunnaisen kasan hiiliä ja pari bensatippaa PJ-grillistä myös tänne.
Suosittelen kysymysten alkuperäisiä kirjoittajia myös kysymään tässä mainitsematta jääneitä kysymyksiä VPJ-ehdokkailta, en vain viitsinyt lähettää useita kymmeniä kysymyksiä samassa viestissä vaikka ne olivatkin erinomaisia
-
Kuinka aiot pitää huolta ulkovieraiden viihtyvyydestä kun heitä tulee Otaniemeen? (Esim. M0) (© Visa)
-
Varapuheenjohtajuus vaatii aloitekykyä ja selkeää visiota siitä minne kiltaa kuuluisi ohjata. Osaatko kertoa jonkin hauskan anekdootin siitä miten olet toiminut oma-aloitteisesti ja pitkänäköisesti? (© Petrus, ehkä myös Visa?)
-
Varapuheenjohtajana saatat joutua selvittämään erilaisia konflikteja. Miten arvioisit kykyjäsi näiden ratkomisessa? Entä jos olet itse osallisena konfliktissa, ja se on esimerkiksi sinun ja PJ:n välillä? (© minä)
-
Mitä odotat varapuheenjohtajuusvuoden tarjoavan sinulle? (© minä)
-
Jos killassa olisi hallintorooli nimeltä Skibidivastaava, mikä olisi tämän henkilön tehtävä? (© Eemeli)
-
Jos pääset mukaan muodostamaan hallitusta, näkisitkö, että on tärkeämpää saada jokaiseen rooliin paras mahdollinen henkilö vai painaako prosessissa enemmän hyvä yhteishenki? Oletetaan siis tilanne, jossa nämä ovat ristiriidassa keskenään. (© Petrus)
-
Miten varmistat että hamu-prosessi on uskottava, tasapuolinen, läpinäkyvä ja osapuolia kunnoittava? Ovatko edellämainitut laadut mielestäsi hamu-prosessille edes tavoitteellisia? (© Aaron)
-
Minkä näet haastattelun päätavoitteena? Miten toisit hakijoista parhaiten vahvuuksia esille? Entä miten paikantaisit kehityksen kohteita? Minkälaista tunnelmaa haluat luoda haastattelutilanteessa? (© Mikael)
-
Mikä on ehdottomasti eniten inhokkikysymyksesi haastattelutilanteessa, mitä et ainakaan aio kysyä hakijoilta? Entä mikä on suosikkikysymyksesi, voisiko sitä hyödyntää hallitushaastatteluissa? (© Mikael)
-
Mikä on varapuheenjohtajaehdokkaan tehtävä hallitusvalinnoissa? (© minä)
Tsemppiä tuleviin haastatteluihin!
-Emilia