Moi Petrus, Lasse ja Kasper!
Kiitokset kaikille kiperistä kysymyksistä! Vastailen näihin yhdessä megapostauksessa:
Killalla tosiaan on useita eri kanavia, ja itselleni ovat tuttuja kaikki yllä mainitsemasi TikTokkia lukuunottamatta. Mielestäni kaikki ovat toimineet hyvin, sillä ne palvelevat paikoitellen eri tarkoituksia. Nettisivu kokoaa yhteen hyvin tietoa niin kiltalaisille, hakijoille, kuin yrityksillekin. LinkedIn puolestaan on hyvä kanava yritysmaailmaan, Telegram taas kiltalaisille tiedottamiseen. Ehkä se, mitä lähtisin somessa kehittämään, on aktiivisuuden lisääminen esimerkiksi Instagramissa ja TikTokissa. Etenkin TikTokissa olisi hyvät mahdollisuudet lisätä potentiaalisten hakijoiden tietoisuutta niin koko alasta kuin myös killastamme.
Mielestäni hallituksen tiedotus mainitsemiesi asioiden tiimoilta on toiminut hyvin. En näe tarvetta uudistaa tätä merkittävästi, mutta olen tietenkin avoin kehittämään tätä osaa tiedotuksesta, mikäli kiltalaiset pitävät sitä tärkeänä. Pieni juttu, joka tuli mieleeni hallituksen tiedotuksesta kokouksia ja aktiivisuusmahdollisuuksia koskien olisi se, että kiltalaisia muistutettaisiin siitä, että killan jäsenillä on läsnäolo-oikeus hallituksen kokouksissa.
Mielestäni killan brändin eteen on tehty upeita harppauksia, joista uudet nettisivut tulevat mieleen näkyvimpänä esimerkkinä. Jatkaisin työtä samojen asioiden parissa, jotta kilta on sidosryhmilleen arvokas, moderni ja lämminhenkinen. Killan keskeisimpiin kohderyhmiin kuuluvat aiemmassa vastauksessa mainitsemani kiltalaiset, hakijat, ja yritykset.
Olen käynyt pitkään töissä opintojen ohella, joten uskon selviäväni roolin tehtävistä sekä muista nakeista ajanhallinta- ja organisointitaitojen voimin. Opintojenkaan puolesta kevääni ei ole onneksi aivan täyteen ahdettu. Uskon myös, että kun hallitushommia hoidetaan hyvässä porukassa ja hyvällä yhteishengellä, niin motivaatio pysyy korkealla myös mahdollisten vaikeiden hetkien läpi. Luonnollisesti myös kiinnostus roolia kohtaan luo energiaa omaan tekemiseen.
Koska en ole aiemmin ollut hallituksessa, niin olen avoin monenlaisille tehtäville. Mainitsemistasi osa-alueista minua kiinnostaa eniten muun muassa taloushallinto ja kiltakokousten valmistelu. Mielenkiinnolla odotan myös, että minkälaisia nakkeja hallituksen jäsenille on tarjolla ja olen avoin ja innokas ottamaan koppia myös näistä.
Olen järjestelmällinen ja nautin suuresti asioiden organisoimisesta ja etenkin aikatauluttamisesta, minkä uskon olevan hyödyllisiä taitoja kiltatoiminnan hallinnollisella puolella. Hoidan asioista pitkäjänteisesti ja viimeistelen hommani loppuun saakka tunnollisesti. Luonnehtisin itseäni myös sosiaaliseksi ja helposti lähestyttäväksi, ja toivoisin olevani niin kiltalaisille kuin hallinnolle ja muulle hallituksellekin ihminen, jonka puoleen on helppo kääntyä esimerkiksi ongelmatilanteissa.
Kuten hakemuksessani mainitsin, kilta on minulle todella tärkeä yhteisö ja olen kiitollinen ystävyyssuhteista, joita olen killassa muodostanut. Kuitenkin killan pyöriessä täysin vapaaehtoisvoimin on killan elinvoimaisuuden vuoksi elintärkeää, että joku ne vapaaehtoishommat hoitaa. Tämän takia olen kiinnostunut ja motivoitunut toimimaan tärkeässä vapaaehtoistehtävässä, ja haluan omalla toiminnalla edistää sitä, että kaikilla nykyisillä ja tulevilla opiskelijoilla on sama huikea yhteisö ympärillään, kuin mikä minulla on ollut.
Omaa motivaatiota lisäävät kiinnostus roolin tehtäviin ja myös oman kädenjäljen näkyminen killan toiminnassa ja tähän liittyvä merkityksellisyyden tunne. Uskon myös, että huikea hallitus- ja hallintoseura lisää motivaatiota hoitaa hommat kunnialla.
Tähän minulla ei valitettavasti ole hirveämmin sanottavaa, sillä en ole toiminut hallinnossa tai hallituksessa enkä tiedä, minkälainen kyseinen suhde on. Pidän kuitenkin tärkeänä, että hallituksen ja hallinnon suhde on hyvä ja sitä kehitetään jatkuvasti.
Pidän itseäni suhteellisen valveutuneena kuluttajana, ja vältän turhien tavaroiden päätymistä nurkkiin pyörimään. Tästä syystä toivoisin lahjaksi ennemmin elämyksiä ja elämyksellisiä tuotteita, joista pääsee helposti omin avuin eroon. Esimerkkinä tällaisesta tuotteesta tulee mieleen herkullinen House of the Dragon -punaviini.
Kyllä, ei näistä varmasti haittaakaan olisi.
Logot ja niiden käyttö, värimaailma, ja mahdollisesti fonttipreferenssejä. Myös esimerkiksi diashow-pohja voisi olla hyödyllinen eri yhteyksissä, esimerkiksi abimarkkinoinnissa tai yritysviestinnässä.
Itse näen brändiohjeiden pääasiallisen tarkoituksen olevan visuaalisen ilmeen yhtenäistäminen, joten esimerkiksi Aallon brändiohjeesta löytyvä tone of voice -osio ei olisi välttämättä tarpeellinen killan brändiohjeissa.
Näistä vaihtoehdoista mielestäni parhaiten killallemme sopisi AS:n brändikäsikirja.
Tähän perehtyminen olisi ehdottomasti mielenkiintoista, ja olisin valmis tutkimaan mahdollisuutta yhdessä muun hallituksen ja esimerkiksi digivastaavan kanssa.
Tästä minulla ei vielä ole vahvaa mielipidettä, mutta keksimättä pyörää kokonaan uudelleen voisi pohjanurkkaukseen lisätä vaikka koiravideon.
Virallisissa asioissa käyttäisin varmastikin killan virallista ilmoitustaulua. Jos kriittistä on nimenomaan näkyvyyden maksimointi, esimerkiksi kandilafkan tai T-talon aula voisi olla hyvä paikka julisteelle.
Toivottavasti siitä oikeasta, ja vaikka megafoni ei olekaan lempimusisointivälineeni, olen valmis laittamaan itseni likoon mikäli tilanne sitä vaatii.
Information Securityn tenttiä vältellen,
Julia