Giang Do Pakuvastaavaksi/Giang Do for Van responsible

Heyoo!
Nimi on Giang (Jang) ja olen ensimmäisen vuoden tietotekniikan opiskelija. Haen Killan pakuvastaavaksi vuodelle 2025. Rooli kiinnosti minua heti, kun kuulin siitä ensimmäisen kerran. Koen myös tämän olevan loistava mahdollisuus päästä mukaan killan toimintaan. Vaikka olenkin fuksi, uuden oppiminen on aina mukavaa, ja pääsen sekä osallistumaan että tuomaan panokseni toimintaan.

Minulla on kokemusta autojen korjaamisesta isäni autokorjaamolla, missä olen oppinut huoltamaan autoja, kuten vaihtamaan renkaat ja nesteet sekä tarkkailemaan yleiskuntoa. Tämä osaaminen antaa varmuutta ylläpitää pakua ja tehdä tarvittaessa pieniä korjauksia.

Pakuvastaavana haluaisin erityisesti keskittyä siihen, että pakun lainaaminen olisi killan jäsenille mahdollisimman helppoa ja sujuvaa. Toiminnan selkeys ja avoimuus ovat tärkeitä, jotta useampi jäsen pystyy hyödyntämään pakua helposti ja tehokkaasti.

Uskon, että roolia kehittämällä voin muokata siitä oman näköiseni ja samalla lisätä joustavuutta sekä lähestyttävyyttä killan jäsenille. Ennen kaikkea haluan tehdä pakun käytöstä kätevän ja mielekkään osan killan toimintaa.

Saa pistää kysymyksii tulille vaalifoorumilla tai Telegramissa @jangsteri!

Kiitän ja kuittaan :smiley:

Heyoo!
Name is Giang (Jang), and I’m a first-year computer science student. I am applying for the guild’s Van responsible position for 2025. This role caught my interest as soon as I heard about it. I also see it as a great opportunity to get involved in the guild’s activities. Even though I’m a freshman, I always enjoy learning new things, and I’m excited to participate and contribute to the community.

I have experience in car repairs from working at my father’s garage, where I learned to maintain vehicles, such as changing tires and fluids and monitoring their overall condition. This knowledge gives me the confidence to take care of the van and perform minor repairs when necessary.

As the van responsible, I would particularly focus on making the borrowing process as easy and smooth as possible for the guild members. Clarity and transparency in operations are important so that more members can utilize the van easily and effectively.

I believe that by developing this role, I can shape it to reflect my vision while also increasing flexibility and approachability for guild members. Above all, I want to make the use of the van a convenient and meaningful part of the guild’s activities.

Feel free to ask any questions here on the election forum or on Telegram @jangsteri!

Thankies and bye :sunny:

6 Likes

Moikka Giang,

loistavaa, että olet hakemassa pakuvastaavaksi! Muutama kysymys olisi:

1. Onko sinulla B-ajokorttia? Oletan että on, mutta kysyn silti, sillä se on pakuvastaavalle ehdoton ilmiselvistä syistä.
  2. Tällä hetkellä pakun lainaus hoidetaan siten, että lainaaja laittaa viestiä pakuvastaavalle, joka merkitsee varauksen Google-kalenteriin manuaalisesti. Olisitko valmis edistämään toimivampaa varausjärjestelmää ja/tai -kalenteria esimerkiksi yhteistyössä Digitoimikunnan kanssa?
  3. Oletetaan tilanne, jossa killan jäsen on varannut pakun kuukautta ennen muuttoa varten. Viikko ennen tätä päivää hallituksen jäsen kertoo, että pakua tarvitaan sinä päivänä killan tapahtumaan. Mitä teet?

Onnea kisaan!

Chef

Hi Giang,

great to hear you’re applying for Van Manager! I’ve a few questions:

1. Do you have a B driving license? I assume you do, but I’ll still ask, as it’s an absolute requirement for the Van Manager for obvious reasons.
  2. At the moment, those wishing to borrow the van need to message the Van Manager, who will then manually input the dates into the guild’s Google Calendar. Would you be willing/ready to develop or assist in the development of a better reservation system and/or calendar, e.g. in cooperation with the Digital Committee?
  3. Let’s assume a situation in which a guild member has reserved the van a month in advance for moving purposes. A week before that date, a board member tells you the van is needed in a guild event on that day. What do you do?

Good luck!

Chef

1 Like

Aika hyvii kysymyksii Chef!!
Täs mun lyhyet vastaukset:

1. Kyllä, minulta löytyy B-ajokortti.

2. Nykyinen varausjärjestelmä on ihan toimiva, mutta kehitysvaraa varmasti löytyy. Olen halukas parantamaan varausjärjestelmää, ja teen mielelläni yhteistyötä Digitoimikunnan kanssa, jotta saamme siitä sujuvamman ja selkeämmän. Tämä vähentäisi manuaalista työtä ja tekisi pakun lainaamisesta entistä vaivattomampaa killan jäsenille.

3. Tilanne on aika haastava, koska molemmat tarpeet ovat tärkeitä. Pyrkisin keskustelemaan sekä varauksen tehneen jäsenen että hallituksen jäsenen kanssa, jotta voitaisiin löytää molempia tyydyttävä kompromissi. Esimerkiksi killan tapahtuman pakuvaraus voitaisiin mahdollisesti siirtää toiseen aikaan, tai jäsenen muuttoa voitaisiin yrittää järjestellä hieman eri tavalla. Tärkeintä olisi avoin ja joustava viestintä, jotta ratkaisu toimisi kaikille osapuolille.

Kiitos ekoist kysymyksist Chef!!

-Jang

Okkeeyy I’ll do my best to answer:

1. Yes, I have a B driving license.

2. The current reservation system works, but there’s always room for improvement. I’d love to improve the system and gladly work with the Digital Committee to make it smoother and clearer. This would reduce manual work and make van reservations more convenient for guild members.

3. The situation is challenging as both needs are important. I’d try to have a conversation with both the member who reserved the van and the board member to find a compromise that works for both. For example, we might be able to reschedule the guild’s van reservation or adjust the member’s moving plans slightly. Open and flexible communication would be key to ensuring a solution that works for everyone.

Thanks for the great questions, Chef!

-Jang

Heiparei Jang,

Todella hienoa, että olet päättänyt hakea pakuvastaavaksi! Mulla olisi vielä pari kysymystä johon olisi hyvä saada vastaus.

1. Olen itse huomannut, että hyvin harva killan jäsen hyödyntää oikeuttaa lainata pakua yksityiseen käyttöön. Koetko tämän ongelmaksi ja jos koet mitä tekisit tämän ongelman korjaamiseksi?
  2. Pakuvastaavan hommissa täytyy olla hyvin usein fyysisesti paikan päällä. Koetko pystyväsi tähän koko vuoden ajan?
  3. Pakutoimikunnan tehtävä on avustaa pakuvastaavan toimintaa. Mitkä koet olevan toimikunnan tärkeimät tehtävät ja minkä kokoisen toivoisit sen olevan?
  4. Tiedätkö mikä on killan pakettiauton virallinen nimi?
  5. Mikä on mielipiteesi Vesipatonki Oy tuottamasta musiikista?

Moikkamoi Atte!

1. Olen huomannut saman ongelman. Minun kohdallani olisi ollut kiva tietää ennen muuttoa, että killalla on paku, jota olisi voinut lainata. Kuitenkin pääkaupunkiseudulla pakulle harvemmin on tarvetta ilman isompia projekteja. Vähäisen käytön syynä on luultavasti tiedon puute, joten vuokrausmahdollisuutta voisi mainostaa tehokkaammin, esimerkiksi tapahtumissa.

2. Kyllä, uskon pystyväni hoitamaan tämän tehtävän koko vuoden ajan. Sitoudun tehtävään ja tarpeen mukaan tulen paikan päälle. Aina valmiina :muscle:

3. Mielestäni toimikunnan tärkein tehtävä on selkeä ja sujuva kommunikointi pakuvastaavan kanssa. Heidän roolinsa on avustaa vastaavaa erityisesti käytännön järjestelyissä, ja koen, että tiimityöskentely on avainasemassa tässä. Toivon toimikunnan olevan sopivan kokoinen, n. 2–4 henkilöä minun lisäkseni, jotta tehtävät voidaan jakaa tehokkaasti.

4. Oiskohan tää Packet loss :disguised_face:

5. Ei oo iha meikäläisen makuu mut jos joku pistää soimaan nii en valita ja annan sen soida :saluting_face:

Toivottavasti vastasin hyvin sun kysymyksii!
-Jang