Hellou!
Olen Emilia Repo, neljännen vuoden tietokiltalainen. Haen vuodelle 2025 Tietokillan hallitukseen Rahastonhoitajaksi. Suurena numerojen pyörittelyn fanina innostuin roolista alun perin vaalikaudella ‘22, ja tämä on siitä lähtien ollut itselleni killan “unelmarooli”.
Vapaaehtoishommista minulle on kertynyt kokemusta Tietokillassa vuoden 2023 hallituksessa Abimarkkinointivastaavana, vuoden 2024 Kulttuurivastaavana ja Muistinnollaustirehtöörinä sekä kauden 2024-2025 Huomionosoitustyöryhmän puheenjohtajana. Lisäksi olen pyörinyt lukuisissa muissa toimikunnissa (mm. Marttakerho, Kiltatuotetoimikunta, Rytmiryhmä, Kiltahuonetoimikunta ja Herkkukurkkutoimikunta) sekä toiminut neljä kertaa ISOna. Killan ulkopuolella olen taas ollut mm. GAYY:n ja Aaltovihreiden digivastaava sekä Aavan Laulukulttuuritoimikunnan jäsen.
Minulle on vuosien varrella tullut oikein vahva käsitys killan toiminnasta, minkä koen tulevan suureksi avuksi esimerkiksi laskujen allokoinnissa oikeille tileille sekä eri toimikuntien budjettien kasaamisessa yhteen. Tähän mennessä olen koostanut kolmen toimikunnan budjetit, neljän mikäli Huomionosoitustyöryhmän virkistysbudjetti lasketaan “:D”. Numeroiden pyörittely suurissakin skaaloissa (M0) on siis varsin tuttua. Toimikuntien rahankäytön tunteminen mahdollistaa mahdollisimman reilut budjettileikkaukset, mikäli sellaisille on vielä ensi vuonna tarvetta (ja hyvin todennäköisesti on, kun kilta varautuu M0 40 + Titeenit -vuoteen ja toteuttanee sen ohella muita tapahtumia jo ensi vuonna). Yhdistyslaki on tullut minulle varsin tutuksi, ja olen päässyt myös tekemään yrityksen tilinpäätöstä, joskin 0 euron liikevaihdolla :D. NoCFO-softaa on tultu myös pyöriteltyä jonkin verran valmiiksi ja sen käyttö sujuu oikein mallikkaasti.
Tämä vuosi on pitkälti kulunut tapahtumanjärjestelyrooleissa, ja haluaisin siirtyä jälleen vuoden tauon jälkeen enemmän killan hallinnolliselle puolelle joka minua kiinnostaa enemmän. Olenkin ollut tänä vuonna varmaan useimmiten hallituksen kokouksissa vieraillut ei-hallituslainen :D. Hallitusrooliin hakiessani minulle tärkeitä painopisteitä ovat mm. killan identiteetin välittäminen sen sidosryhmille sekä muun hallinnon osallistuttaminen niin päätöksenteossa kuin virkistyksessäkin (tänä vuonna järjestin hallinnon kesken mm. Radio Diodi -lähetyksen).
Chef on tänä vuonna tehnyt varsin erinomaista työtä rahastonhoitajana, ja tulen varmasti pitkälti jatkamaan hänen jalanjäljissään. Haluaisin kuitenkin tämän lisäksi…
- …parantaa laskutuksen läpinäkyvyyttä muulle hallinnolle ja varmistaa, että kaikilla on ajankohtainen tilanne heille relevanttien tilien laskutuksesta, koska usein toimikunnan laskut saattavat kulkea muiden toimareiden kautta. Tämä voisi toteutua esimerkiksi viikottaisilla Telegram-viesteillä laskujen hyväksymisen jälkeen.
- …kirjoittaa mahdollisimman pian killan sivuille tarkat ohjeet kulukorvauttamisesta sekä sen erityistapauksista (mm. kadonneet kuitit, henkilökohtaiset ostokset kuitilla, käytetyt tavarat, vujuedustukset, alkoholi, matkakulut, ISOryhmäbudjetit, kokouseväät).
- …muun hallituksen kanssa tutkia mahdollisuutta laatia sijoitusohjesääntö, joka määrittelisi pidemmän ajan raamit killan sijoituksille sekä mitä niillä rahoilla tehtäisiin (vrt. esim. FK, AS, Athene, Prodeko).
Vastailen oikein mielelläni kysymyksiin täällä vaalifoorumeilla, Telegramissa @kulttuuri tai miksei myös livenä, nykäise vain hihasta!
Gorsu, Jämeräntaival 5, Otaniemi
7.10.2024, +10 °C
TkK Emilia “emialis” Repo
Hellou!
I am Emilia Repo, a fourth-year CS-guildee. I am applying for the position of Treasurer of the Computer Science Guild board for 2025. As a big fan of messing with numbers this role initially piqued my interest back in 2022, and it has been my most desired guild role ever since.
I have gained experience in volunteer work within the Guild, serving as the Student Marketing Coordinator in 2023 in the guild’s board, the Master of Culture and Muistinnollaus Director in 2024, as well as the Chairperson of the Acknowledgement Workgroup for the 2024-2025 term. Additionally, I have been involved in various other committees (e.g., the Grandma Club, the Guild Product Committee, Rhythm Group, the Guild Room Committee and the Songmasters’ Committee) and I have been an ISO four times. Outside of the Guild, I have been the Master of Digitalization for GAYY and Aalto Greens, as well as a member of Aava’s Song Culture Committee.
Over the years, I have developed a strong understanding of how the Guild operates, which I believe will be particularly useful in tasks such as allocating invoices to the correct accounts and compiling the budgets for various committees. So far, I have compiled the budgets for three committees (four if we count the Acknowledgement Workgroup’s recreation budget “:D"). Handling large-scale numbers (M0) is thus quite familiar to me. My understanding of the spending habits of other committees will allow for more fair budget cuts if necessary (which is likely, as the Guild prepares for its 40th anniversary and its related events as well as Titeenit). I have gotten quite familiar with association laws, and I have also had the chance to prepare the financial statements for a company with 0 euros in revenue :D. I have played around with the NoCFO software quite a bit already and feel confident with it!
This year, I have mostly been involved in event organizing roles, and after a one-year break, I would like to return to the administrative side of the guild as I very much am interested in that - I’ve probably been the most common non-board member in this year’s board meetings :D. As a person applying to the board I would like to focus on developing the guild’s identity towards stakeholders as well as making sure the rest of the TiK admins participate in both decision making as well as refreshment (this year I organized a Radio Diodi show with the admins for example!).
Chef has done an excellent job as treasurer this year, and I intend to mostly continue in his footsteps. However, I would like to…
- …improve the transparency of invoices for the rest of the TiK admins and ensure that everyone has an up-to-date overview of the billing of their respective accounts, as sometimes invoices can come from other committee members and not the chair. This could be implemented, for example, with weekly Telegram messages after invoice approvals.
- …write more detailed instructions for invoicing the guild and all of its edge cases (e.g., lost receipts, personal purchases on the same receipt, purchase of used goods, annual ball representations, alcohol, travel expenses, ISO group budgets, meeting snacks) on the website.
- …investigate a possible investment guideline that would define the long-term framework for the guild’s investments and how the funds would be used (see, e.g., FK, AS, Athene, Prodeko, unfortunately only in Finnish).
I am happy to answer any questions here on the election forums, on Telegram @kulttuuri, or in person—just give me a tap on the shoulder!
Gorsu, Jämeräntaival 5, Otaniemi
7.10.2024, +10 °C
BSc Emilia “emialis” Repo