Adelina Mogoutova & Ilona Kalimo Abimarkkinointivastaaviksi / for Student Marketing Responsibles

Moi! :) Ollaan Adelina ja Ilona, ekan vuoden tikkiläisiä ja haetaan Abimarkkinointivastaaviksi vuodelle 2025. Näin fukseina meillä on tuoretta kokemusta siitä, millainen markkinointi vetoaa abeihin ja mitä lukiolaiset saattaisivat haluta tietää tietotekniikan opiskelusta.

Haluttaisiin päästä kehittämään uusia ideoita ja tuomaan omaa näkemystämme siihen, miten abimarkkinointia voisi tehdä hauskasti ja rennosti, mutta silti informatiivisesti. Meille on tärkeää, että tuleville fukseille jää hyvä fiilis killasta jo ennen kuin he edes saapuvat Otaniemeen. Uskomme, että meidän omat kokemuksemme lukioajoilta ja siitä, miten itse päädyttiin valitsemaan tietotekniikka, vois tuoda markkinointiin uusia ideoita ja näkökulmia!

Haemme kahdestaan, koska uskomme, että tiimityö tekee meistä vahvemmat Abimarkkinointivastaavat. Meidän molempien näkemykset, ideat ja erilaiset vahvuudet täydentävät toisiaan, ja yhdessä pystymme kehittämään monipuolisempia ja kekseliäämpiä markkinointikampanjoita. Kahdestaan työskenteleminen tarkoittaa myös sitä, että voimme jakaa vastuuta ja tukea toisiamme kiireisinä hetkinä – jolloin markkinointiin riittää aina aikaa ja energiaa.

Osaaminen karttuu matkan varrella, mutta ennen kaikkea meillä on intoa ja ideaa tehdä tästä ensi vuodesta paras abimarkkinointivuosi! Jos tulee kysyttävää, niin kysymyksiä voi laittaa vaalifoorumiin tai Telegramissa @ade1in4 ja @ilonakalimo :)

Adelina Mogoutova & Ilona Kalimo

Niittykummussa

4.11.2024, klo 14.27.22

Hi! :) We’re Adelina and Ilona, first-year students in computer science, and we’re applying to be the Student marketing responsibles for 2025. As fuksis ourselves, we have recent firsthand experience of what kind of marketing resonates with high school seniors and what they might want to know about studying computer science.

We’d love the chance to develop new ideas and bring our own perspective on how abimarketing could be engaging, relaxed, and still informative. It’s important to us that future students get a positive impression of the guild even before they arrive in Otaniemi. We believe that our own experiences from high school and the path that led us to computer science can add fresh ideas and insights to our marketing efforts!

We’re applying as a team because we believe working together will make us stronger Student marketing responsibles. Our individual perspectives, ideas, and unique strengths complement each other, and together we can create more diverse and innovative marketing campaigns. Working as a team also means we can share responsibilities and support each other during busy periods, ensuring there’s always time and energy for marketing.

We’ll gain more skills along the way, but most importantly, we’re excited and full of ideas to make next year the best abimarketing year yet! If you have any questions, feel free to reach out on the election forum or on Telegram @ade1in4 and @ilonakalimo :)

Adelina Mogoutova & Ilona Kalimo

Niittykumpu

4.11.2024, 14:27:22

6 Likes

Moi Adelina ja Ilona ja hienoa nähdä että kiltahommat (ja killan paras rooli) kiinnostavat :star_struck:.

Abimarkkinointivastaavina pääsette varmasti juttelemaan paljon abien kanssa tulevana vuonna. Miten vastaisitte seuraaviin kysymyksiin joita abit yleensä esittävät?

  1. Mikä on ollut tähän mennessä parasta yliopistossa

  2. Miten yliopistossa opiskelu eroaa lukiosta

  3. Miksi kannattaa hakea juuri Aallon tietotekniikkaan eikä esimerkiksi Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteisiin

  4. Tarvitseeko aiempaa osaamista ohjelmoinnista

Tsemppiä vaaleihin!

Moikka Adelina ja Ilona mahtavaa että kiltahommat kiinnostavat, mutta muutama kysymys hakemuksesta.

  1. Abimarkkinointi on ollut hieman säästöliekillä viime vuosina, eikä se ole työllistänyt täysin yhtä henkilöä. Miten aiotte kehittää killan abimarkkinointi toimintaa, jotta abitoimikunta tekisi enemmän.

  2. Miten ajattelitte jakaa toimikuntapuheenjohtajuuden keskenänne?

  3. Minkalaisen markkinoinnin koitte itse lukiossa osuvaksi?

  4. Abimarkkinointi on osittain siirtynyt verkkoon ja sosiaalisen median alustat ovat entistä saavutettavampia lukiolaisille? Onko teillä kokemusta ja halua markkinoida TiKkiä TikTokista tai IG reelsistä?

  5. Miltä kilta voisi tehdä enemmän abimarkkinoinnin saralla?

  6. Minkä takia teidän molempien tulisi olla abimarkkinointivastaavia? Vertaa toinen olisi toimikunnan jäsenenä.

  7. Asun Oulussa. Miksi minun kannattaisi tulla Aaltoon opiskelemaan tietotekniikkaa, kun Oulussakin voi opiskella tietotekniikkaa.

  8. Mikä on parasta Otaniemessä?

  9. Mikä on parasta Aallossa

  10. Kun teidät molemmat valitaan, miten päätätte kumpi on abimarkkinointi ja kumpi on vastaava?

Tsemppiä vaaleihin,
Lasse Kukkula

1 Like

Moi Otso! Kiitos hyvistä kysymyksistä :)

Tähän mennessä parasta yliopistossa meidän mielestämme on ehdottomasti ollut teekkarikulttuuri ja kaikki siihen liittyvät asiat, uudet ystävät sekä killan ja muiden tahojen järjestämät tapahtumat!

Yliopistossa opiskelu eroaa lukiosta suuresti. Yliopistossa vastuu omasta oppimisesta on täysin omissa käsissä, professorit eivät vain suuren opiskelijamäärän takia pysty samalla tavalla kuin lukiossa tutustumaan opiskelijoihin ja esimerkiksi tukemaan henkilökohtaisesti opinnoissa. Suuri osa opinnoista sisältää itsenäistä opiskelua, mikä osaltaan lisää vapautta, mutta myös vastuuta. Työmäärä on myös paikoin suurempi, mutta siitäkin selvitään! :)

Samalla kuitenkin yliopisto-opiskelu tuo enemmän vapautta valita itseään kiinnostavia opintoja sekä suunnitella omia opintojaan joustavammin. Yliopistossa voi luoda ainutlaatuisen juuri omia mielenkiinnon kohteita vastaavan opiskelukokonaisuuden muun muassa sivuaineen avulla. Lisäksi yliopistossa on paljon eri tahoja, kuten killat ja muut järjestöt, jotka järjestävät runsaasti erilaista toimintaa, huomattavasti enemmän kuin mitä lukiossa on. Tämän ansiosta on lähes varmaa, että jokainen löytää opiskelijayhteisöstä itselleen mieluista toimintaa.

Aallon tietotekniikan koulutusohjelmasta erityisesti ainutlaatuisen tekee teekkarikulttuuri, mitä ei Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteissä ole. Otaniemen teekkarit ovat todella yhteisöllinen porukka, jolla on sekä hyvin vanhoja, tuhatvuotisia teekkariperinteitä, että uusia ja moderneja käytäntöjä. Mielestämme jo pelkästään upea teekkarilakki on yksinään jo syy valita Aalto :)

Tietotekniikan opinnoissa Aallossa painottuu teknisyys ja käytännönläheisemmät projektit, kun taas Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteiden opinnoissa painotetaan enemmän teoreettista lähestymistapaa.

Aallon kampus on hyvin yhtenäinen ja kaikki kampusrakennukset ovat lyhyen kävelyetäisyyden päässä toisistaan. Kun taas verrataan HY:n kampukseen, niin eri opiskelualojen tiloja on ripoteltu ympäri Helsinkiä. Lisäksi tiivis kampus lisää monialaisuutta, kun tekniikka, kauppatieteet ja taide kohtaavat päivittäin.

Ei tarvitse :) Opinnoissa lähdetään liikkeelle perusteista, niin että kaikki pääsevät varmasti hyvin alkuun, riippumatta lähtötasosta!

Moi Lasse ja kiitos upeista kysymyksistä!!

Ensinnäkin käynnistämme säännölliset sosiaalisen median kampanjat erityisesti Instagramissa ja TikTokissa. Näiden kampanjoiden avulla julkaisemme opiskelijatarinoita, joissa nykyiset opiskelijat jakavat kokemuksiaan Aalto-yliopistosta ja killan toiminnasta. Lisäksi suunnittelemme osallistavia haasteita ja kilpailuja, joissa lukiolaiset voivat esimerkiksi voittaa pieniä palkintoja, kuten killan tuotteita tai muuta kivaa pientä.

Toiseksi järjestämme useita tapahtumia, joissa lukiolaiset voivat tutustua killan toimintaan ja kysyä kysymyksiä. Näitä tapahtumia markkinoimme aktiivisesti sosiaalisessa mediassa ja lukioiden tiedotteissa. Suunnittelemme myös yhteistyötä muiden opiskelijajärjestöjen (muut killat) kanssa, jotta voimme järjestää yhteisiä tapahtumia, jotka lisäävät näkyvyyttä ja houkuttelevat uusia opiskelijoita. Lisäksi haluamme lisätä jo olemassa olevaa abimarkkinointia, muun muassa lisäämällä lukiovierailuja entisestään.

Lopuksi toteutamme säännöllisen palautteenkeruun abitoimikunnalta ja uusilta opiskelijoilta, jotta voimme ymmärtää heidän toiveensa ja tarpeensa. Tämä palaute auttaa meitä säätämään markkinointistrategiaamme ja varmistamaan, että se vastaa opiskelijoiden odotuksia.

Ajatuksemme on jakaa toimikuntapuheenjohtajuus selkeiden vastuualueiden avulla, jotta kummallakin on omat erityiset vastuut ja samalla hyvä yhteistyö toimikunnan tavoitteiden toteuttamisessa. Voisimme jakaa toimikunnan eri osa-alueet kahteen päävastuuseen, esimerkiksi niin, että toinen keskittyy tapahtumien ja kampusvierailujen järjestämiseen ja toinen somen, viestinnän ja markkinointimateriaalien hallintaan. Tarvittaessa tuemme toistemme vastuualueita ja toimimme varahenkilöinä. Jos jommalla kummalla on erityisiä kiireitä tai hän ei pysty osallistumaan tapahtumaan tai tapaamiseen, voimme tuurata ja varmistaa, että toimikunnan työ sujuu saumattomasti.

Mielestämme toimivaa markkinointia oli alan opiskelijoiden järjestämät, lukiossa pidettävät koulutusesittelyt. Lisäksi toimivia olivat Tietokillan nettisivuilta löytyvä erikseen hakijoille tarkoitettu osio.

Mielestämme on tärkeää tuoda Tietokiltaa enemmän esille somessa, kuten Instagramissa ja TikTokissa, sillä tällä tavalla saadaan helpoiten kohdistettua sisältöä ja tavoitetaan lukiolaiset, jotka viettävät paljon aikaa näillä alustoilla. Kokemusta sekä Instagramista että TikTokista löytyy :) Tavoitteenamme onkin lisätä Tietokillan markkinointia eri somen alustoilla abeille sopivan sisällön avulla (mm. huomioidaan nykynuorten 7s keskittymiskyky :P)

Mielestämme kilta voisi auttaa järjestämään suurempia abeille kohdistettuja tapahtumia, kuten abisitsit ja esimerkiksi konkreettiset työpajat, joissa abit saisivat oikeasti kokea sen, mitä tietotekniikan opiskelu on.

Meidän molempien tulisi olla abimarkkinointivastaavia, koska koemme, että kykenemme ideoimaan ja kehittämään toimikunnan toimintaa paremmin yhdessä. Tällöin pystymme jakamaan vastuuta sekä työtä, mutta myös tuoda erilaisia vahvuuksia ja näkökulmia markkinointiin, mikä parantaa kokonaisvaltaista lähestymistapaamme. Yhteinen rooli abimarkkinointivastaavina voi lisätä motivaatiota ja innostusta tehtävää kohtaan. Kun työskentelemme yhdessä, voimme jakaa onnistumisia ja haasteita, mikä lisää sitoutumista ja tiimihenkeä. Lisäksi, koska rooli on molempien ensikosketus kiltatoimintaan, on kynnys lähteä mukaan ja osallistua aktiivisesti sekä rohkeasti paljon pienempi kaverin kanssa! :)

Aalto sijaitsee pääkaupunkiseudulla, mikä tarjoaa paljon mahdollisuuksia. Täällä on enemmän monipuolisia opiskelijayhteisöjä ja verkostoitumismahdollisuuksia, jotka voivat avata ovia tulevaisuuden työelämään. Pääkaupunkiseudun yritykset, erityisesti teknologiateollisuudessa, tarjoavat runsaasti harjoittelu- ja työpaikkoja, mikä voi helpottaa työllistymistä valmistumisen jälkeen. Lisäksi Aallon opetus- ja tutkimusresurssit ovat hyvin korkealaatuisia.

Aallon aktiivinen teekkarikulttuuri rikastuttaa opiskelijaelämää monilla sosiaalisilla tapahtumilla ja aktiviteeteilla, joissa voi luoda uusia ystävyyssuhteita ja verkostoitua muiden opiskelijoiden kanssa. Vaikka Oulussa on myös hyviä mahdollisuuksia, Aalto tarjoaa ainutlaatuisen ympäristön, jossa on enemmän resursseja, tapahtumia ja yhteistyömahdollisuuksia, jotka voivat tehdä opiskelusta entistä antoisampaa ja avata uusia urapolkuja.

Parasta Otaniemessä on se, että kaikki sijaitsee kävelymatkan etäisyyden päässä, joten paikasta A paikkaan B pääsee ihan hetkessä! Lisäksi Otaniemi on mielestämme täysin ainutlaatuinen yhteisö, jossa pääsee ikään kuin uppoutumaan opiskelijaelämään täysin.

Parasta Aallossa on mielestämme laadukas opetus, kivat tilat, sekä poikkitieteellisyys! Aalto yhdistää mielestämme hyvin kiinnostavalla tavalla tekniikan, taiteen ja kauppatieteen! (+ paljon ruokapaikkoja)

Ilona on abimarkkinointi, koska sana on pidempi ja niin on Ilonakin :) Adelina olisi sitten vastaava.