Moi kiltalaiset!
Nimeni on Oskari ja olen vuoden 2017 fuksi. Haen Tietokillan puheenjohtajaksi vuodelle 2021.
Olen toiminut vuonna 2019 killan Kansainvälisyysvastaavana ja samalla hallituksessa, jolloin opin miten hallitus toimii ja mitä killan hallinnolta vaaditaan. Pelkästään hallitusvuoteen kokemukseni ei kuitenkaan lopu, rooleihin on kuulunut muun muassa kulttuurivastaavan rooli vuonna 2020, jolloin sain relevanttia kokemusta puheenjohtamiseen. Olen ollut myös monessa eri toimikunnassa aktiivisena jäsenenä, esimerkiksi herkkukurkkutoimikunnassa ja sisätoimikunnassa. Näistä rooleista olen oppinut, miten kilta toimii ja millä tavalla killan hallitus vaikuttaa eri toimikuntien toimintaan. Mielestäni minulle on näiden kokemuksien kautta kehittynyt näkemys siitä, minkälainen kilta on ja minkälaista toimintaa killassa tapahtuu.
Killan ulkopuolista kokemustakin löytyy, esimerkiksi olen toiminut AYY:n alaisessa toimikunnassa, jolloin näin minkälaista toiminta AYY:n puolella on.
Olen persoonana ahkera, helposti innostuva ja organisoitunut. Nautin asioiden kehittämisestä (en pelkästään ohjelmiston), järjestämisestä ja muiden mielipiteiden kuulemisesta. Näen, että näistä kaikista ominaisuuksista on hyötyä puheenjohtajana.
Puheenjohtajana lähtisin ajamaan näitä asioita:
-
Tietokillan hallituksen siirtymistä taloushallinnolliseksi elimeksi ja vastuun siirtämistä toimikuntien puheenjohtajille. Eli lähtisin ajamaan TiKH’20 esitystä eteenpäin ja siirtämään enemmän päätöksiä koskevaa keskustelua ja päätäntävaltaa myös toimikuntien puheenjohtajille. Mielestäni hallitukseen haetaan sitä koskevan mielenkiinnon perusteella, ei roolin.
-
Tietokillan yhteistoiminnan kehittämistä muiden ainejärjestöjen/kiltojen kanssa.
-
Tietokillan jatkuvuuden takaaminen tulevaisuudessa, varsinkin näin korona aikana.
Älä epäröi kysyä, vastaan mielelläni kaikkiin kysymyksiin!
-------------------------------------- In English -----------------------------------------------
Hey fellow guild member!
My name is Oskari and I am a freshman of 2017. I am applying to be the chairperson of the board for the year 2021.
I have worked as the guild’s International Captain in 2019, where I was a part of the board of the guild. During that, I learned how the board works and what is required of the guild’s administration. However, my experience does not end there. I have been in the role of Master of Culture in 2020, where I gained relevant experience for this position. I have also been an active member in multiple committees, such as the internal committee and the herkkukurkku committee.
As the chairperson, I would like to push on these issues:
-
The transition of Tietokilta’s board to a more financial administrative body and transfer responsibility to the chairpersons of committees. In other words, I would go ahead with the TiKH’20 proposal and transfer more discussion and decision-making power over to committee chairpersons. I think a position in the board should be sought on the basis of interest, not based on a role.
-
Development of co-operation with other organizations/guilds.
-
Ensuring the continuity of Tietokilta in the future, especially during these times.
Do not hesitate to ask, I will be happy to answer any questions!