Noora Puhakka sihteeriksi/for secretary 2023

Heippa!

Olen Noora Puhakka, fuksi ’22, ja haen Tietokillan sihteeriksi vuodelle 2023.

Vaikka näin fuksina olen kuulunut kiltaan vasta muutaman kuukauden, olen jo huomannut miten siisti juttu kilta ja sen toiminta on. Olenkin siis kiinnostunut osallistumaan killan toimintaan mahdollisimman paljon, ja oppimaan lisää sen toimintatavoista ja hallinnosta. Koen sihteeriyden olevan loistava tapa tähän, sillä se mahdollistaa monella saralla killan jokapäiväiseen elämään osallistumisen.

Sopisin mielestäni sihteeriksi hyvin, sillä olen järjestelmällinen ja looginen ihminen ja minulla riittää aikaa ja innostusta opetella pöytäkirjojen ja killan salat (sekä osaan kirjottaa, jee). Autan ja osallistun mielelläni myös muihin hallinnollisiin ja epähallinnollisiin tehtäviin. Sihteerin hommiin innostaa lisäksi se, että tämän vuoden jälkeen on varmasti helpompi lähteä mukaan myös vaativimpiin killan tehtäviin!

Vastaan mielelläni kysymyksiin niin täällä, kuin Telegramissakin (@norppaaaa)

Harald Herlin -oppimiskeskus, Otaniemi, Espoo (+8,0 ℃)
8.11.2022
Noora Puhakka

Hello!

I’m Noora Puhakka, a first-year student, and I am applying for the role of secretary.

As a freshman, I have only been part of the guild for a few months. In that time, I have already noticed how amazing and interesting the guild and its operations are. I am interested in partaking in the guild’s activities as much as possible and would also like to learn more about the guild’s administrative side.

I would make a good secretary, because I am an organized and systematic person and I have a lot of time and dedication to spare (and in addition, I can write, yippee). In the future, I would also like to take part in the guild’s more demanding tasks, and being a secretary feels like a good first step on that path.

I will gladly answer questions both in here and in Telegram (@norppaaaa)

Harald Herlin -learningcenter, Otaniemi, Espoo (+8,0 ℃)
8.11.2022
Noora Puhakka

4 Likes

Hei Noora!

Ihanaa, että haet sihteeriksi. Tässä muutama tehtävään liittyvä tai liittymätön kysymys:

1. Vim vai Emacs?

2. Mikä on kirjoitusnopeutesi (sanaa per minuutti)?

3. Kuvittele seuraava tilanne: Olet ensi vuonna Turussa Titeeneillä ja vietätte jajatkoja Posankan alla. Hallitus päättää järjestää yllättäen hallituksen kokouksen. Sinulla ei kuitenkaan ole tavallisia sihteeröintivälineitäsi mukana. Miten suorittaisit sihteeröinnin tässä haastavassa tilanteessa?

4. Vasen vai oikea polvi?

Heippa Antti ja kiitos kysymyksistä!

1. Googlen hakutulosten perusteella ehdottomasti Vim, sillä se esiintyy suosituimpien tekstieditorien listalla useammin. Toki omakohtaisempaa kokemusta ei kummastakaan valitettavasti ole päässyt vielä kertymään.

2. Niin häikäisevän nopea, ettei sitä voi tänne julkaista :wink:

3. Tulevan hallituksen täytyy tässä tapauksessa olla huomattavan kekseliäs, sillä erinäisten huhujen mukaan Posankan alapuoli pysyy edelleen suljettuna vierailijoilta. Kuitenkin kyse on kuvitteellisesta tilanteesta, johon vastaan seuraavasti: Oletetaan, että jajatkoja vietetään opiskelijoille tyypilliseen tapaan haalarit päällä. Kun haalarit on oikeaoppisesti sihteerintyöhön varustettu, löytyy niiden taskusta aina paperia ja kynä tai kaksi. Tällöin kokouksen muistiinpanojen tekeminen luonnistuu varsin mukavasti tilanteessa kuin tilanteessa. Jos kuitenkin paperivarasto on päivän mittaan kärsinyt niin huomattavia vahinkoja, ettei se ole enää käyttökelpoinen, voin muistiinpanojen turvaamiseksi hoitaa sihteeröinnin myös puhelimella.

4. Ehdottomasti oikea.

Noora

2 Likes