Olen Joonatan ja haen killan digivastaavaksi 2024. Digivastaavan tehtävät kiinnostavat minua ja uskon, että sopisin rooliin hyvin. Minulla on paljon käytännön kokemusta web-kehityksestä ja minulla on myös töistä jonkin verran kokemusta web-infran hallinnoimisesta terraformilla. Olen hyvä hahmottamaan isoja kokonaisuuksia ja luulen, että minulla olisi myös hyvät organisaatiotaidot. Olen erittäin motivoitunut pärjäämään digivastaavan tehtävässä ja tämä olisi varmasti minulle erinomainen oppimiskokemus.
Minulla ei ole aiemmin ollut mitään roolia killan hallinnossa mutta olen ollut melko aktiviinen killan tapahtumissa. Tänä syksynä olen kuitenkin toiminut ISOna, mikä on antanut minulle laajempaa näkemystä killan toiminnasta. Digivastaavana tavoitteeni ensi vuodelle olisi tehdä killan uusista sivuista tosi hienot ja julkaista ne. Muuttaisin myös vaalifoorumia niin, että se ei automaattisesti julkaisisi postausta, kun vahingossa painaa ctrl + enter. Haen rooliin ensisijaisesti kiinnostuksen vuoksi ja toissijaisesti painostuksen vuoksi.
Vastaan mielelläni kysymyksiin joko tässä ketjussa tai Telegramin kautta :)
Joonatan Korpela @joonatan_aatos
28.10.2023
Hotel Pallas, huone 317, Tartto, Viro
Hei Joonatan! Aivan upeata että uusien verkkosivujen tahkoaminen kiinnostaa. Olen utelias muistinnolaustirehtöörinä, että luuletko verkkosivujen olevan valmis ensi M0laa varten (ensimmäinen kolmatta :3), vai joutuuko kilta odottamaan syksylle?
Onko sinulla lisäksi tietoa että missä kunnossa Tietokillan nykyiset digihankkeet ovat?
Lopuksi, Tietokillan digitoimikunta voisi mielestäni tehdä kaikenlaisia hupiprojekteja ilahduttamaan kiltaa ja otaniemen yhteisöä (tai, ainakin luulen että Tietokillalla on erinomaiset puitteet tähän ). Onko tämä näkökulma jota olet harkinnut, ja onko sinulla jo jokin uusi projekti mitä digitmk voisi toteuttaa mielessä?
En usko, että sivut olisivat valmiita maaliskuuhun mennessä. En haluaisi asettaa toimikunnalle tiukkoja dediksiä heti vuoden alkuun, joten pidän realistisempana, että sivut tulisivat vasta syksyllä. Jos tilanne kuitenkin näyttää hyvältä, aion ehdottomasti harkita asiaa!
Minulla ei ole tietoa Tietokillan nykyisistä digihankkeista. Luulen, että digivastaavan tehtävässä nämä kuitenkin selviäisivät.
Olen itseasiassa harkinnut hupiprojektien tuomista digitoimikuntaan. Minulla on yksi henkilökohtainen hupiprojekti, joka on saanut yllättävän paljon suosiota tikkiläisten keskuudessa. Tämä projekti tarvitsisi vähän lisää devaajia, ja luulen, että digitoimikunta tykkäisi projektista. Hupiprojektit eivät kuitenkaan voi olla digitoimikunnan korkeimmalla prioriteetilla, koska uudet nettisivut pitäisi saada valmiiksi.
Moikka! Kiva että killan digitaalisten palveluiden kehittäminen kiinnostaa! Mulla olisi muutama kysymys sun hakemukseen liittyen:
Moni digivastaava on yrittänyt saada killan nettisivut valmiiksi oman vuotensa aikana. Kuinka todennäköisenä pidät sitä, että ne vihdoin valmistuisivat tänä vuonna?
Mikäli tulet siihen tulokseen, etteivät sivut ehdi tulla valmiiksi, mitä haluaisit priorisoida?
Mikä on digivastaavan rooli digitoimikunnassa?
Miten aiot motivoida digitoimikuntaa vuoden aikana, jotta projektit valmistuvat?
Moi Joonatan! Hienoa että tällekin killan saralle löytyi jatkaja.
Nyt kun foorumigeimi on näemmä yhä päällä, kysytäänpä nämä tärkeät alta pois:
Paljonko aikaa olet suunnitellut itse käyttäväsi killan projekteihin esim. opintojen sijasta?
Miten digitoimikunnan pitäisi mielestäsi priorisoida funktionaalisia ja ei-funktionaalisia vaatimuksia (kuten nettisivujen valmistuminen vs. purkkakoodin määrä)?
Tietokillassa perinteenä on ollut aloittaa nettisivuprojekti alusta parin vuoden välein. Oletko kiinnostunut kokeilemaan tätä jo omana vuotenasi, vaikka se viimeksi tehtiinkin tänä syksynä?
Onko sinulla aiempaa kokemusta Googlen tuotteiden (Workspace/G Suite) kanssa pään seinään hakkaamisesta? Miten hyvä olet yleensä etsimään ratkaisuja ongelmiin, joiden koko olemassaolo tuntuu typerältä?
–
Petrus Digivastaava ‘22 & Principal COBOL Architect’ 23