Arttu Kauppinen Liikuntavastaavaksi/For sports manager

Moi!

Olen Arttu Kauppinen, neljännen vuoden tikkiläinen ja huolimatta hakemukseni aiemman sisällön epäselvyydestä haen liikuntavastaavaksi 2024! Killan toiminnassa oon ollut mukana parina vuonna ISOna, ja tällä hetkellä Alkorytmin toimittajana. Lisäksi AthleTiKsin lajikokeiluihin, viikottaisille vuoroille ja liigoihin olen osallistunut melko aktiivisesti.

Liikuntavastaavan hommat kiinnostaa, koska urheilutaustaa multa löytyy monesta eri lajista, ja erilaisissa ryhmissä toimimisesta on sitä kautta kertynyt kokemusta. Kiltahommissa oon oppinut myös paljon yhteistyöstä ja tapahtumien järjestämisestä. Löytyy tietoa, taitoa ja rohkeutta.

Liikuntavastaavalla on suhteellisen vapaat kädet tapahtumien suunnittelussa. Jos mut rooliin valitaan, niin tavoitteenani on tarjota kiltalaisille paitsi suosituiksi todettuja lajikokeiluja, myös esitellä uusia lajeja. Totta kai myös liigoista käydään hakee kultamitalit kaulaan.

Kysymyksiä voi esittää tähän ketjuun tai Telegramissa @arttukaup

Hi!

I’m Arttu Kauppinen, fourth year CS student. In the guild, I’ve spent two years as an ISO and now am a reporter for our guild magazine. Additionally, I’ve been actively participating in AthleTiKs events.

I’m applying for a sports manager, since I have background in various sports and as a result, I’m experienced in working with different kinds of groups. Being active in guild has also taught me a lot about collaboration and event organising, which are great skills for a sports manager.

The sports manager role offers a lot of freedom in planning. If I’m chosen for this position, I’m going to make sure that in addition to most popular sports try-outs, guild members will have an opportunity to try some new ones! And of course, from the university leagues, we are going to get them gold medals into our necks.

Questions can be asked in this thread or on Telegram @arttukaup

5 Likes

Moikka Arttu!
Loistavaa, että sinulla on aktiivisuutta kiltatoimintaan! Mulla ois pari hassua kyssäriä:

• Mikä on sun lempi urheilulaji?
  • Mikä sun pelipaikka on kyseisessä lajissa?
  • Paljon on cooper-ennätys?
  • Kuka on sun lempi urheilija?

Tsemppiä vaaleihin t. Mikko

2 Likes

Kiitos kysymyksistä Mikko Juusti and same in english thanks for your questions Mike Cheese

Pidän erityisesti jalkapallon peluusta! Siksi vastaankin tähän kysymykseen jalkapallo (football)

Oikee pakki

11.5 min

Ilmeisesti Teemu Pukki (Theme Goat)

2 Likes

Hei Arttu!

Hieno nähdä että olet hakemassa liikuntavastaavaksi!

Mulla olisi pari kyssäriä sulle:

1. Millaisia lajikokeiluita aiot järjestää?

2. Miten aktivoisit kiltalaisia osallistumaan killan järjestämiin urheiluaktiviteetteihin aktiivisemmin?

3. Osa kiltalaisista ei ole kiinnostuneita pallopeleistä. Miten otat myös heidät huomioon?

4. Sinulla on mielenkiintoinen opiskelijatapahtuma samaan aikaan kun olisi killan ottelu. Pelipaidat pitää kuitenkin saada paikalle. Miten toimit?

5. Omistatko pesukoneen?

Onnea vaaleihin!

Yt,
Arto

1 Like

Moro Arto, kiitos tiukoista kysymyksistä ja tsempeistä!

Lajikokeilut, kuten Megazone ja Kiipeilykokeilu saivat kuluneena vuotena paljon suosiota ja ovat siten aika selkeinä listalla.

Uusista lajeista voi olla hankala arvioida suosiota. Telegram kuitenkin mahdollistaa helpon pollauksen, minkä avulla voisi kartoittaa kiinnostusta ja sen perusteella valita kokeiltavia lajeja.

Lähtökohtana jokatapauksessa on, että lajikokeiluihin ei vaadita aiempaa kokemusta ja tarvittaessa ohjausta annetaan tarpeeksi, jotta jokainen saa mahdollisimman paljon irti kokeilusta.

Pääsääntöisesti lajikokeiluissa nähdään aktiivisesti kiltalaisia, mutta sivusta seuranneena vähemmän aktiivisuutta on viikottaisilla vuoroilla sekä sarjoissa.

En tarkkaan ole seurannut eri lajien suosiota viikkokokeiluissa, mutta jos data näyttää jonkin lajin olevan suositumpi, voisi sitä järjestää useammin.

Sarjoihin vaikuttaisi olevan ihan hyvin kiinnostusta, mutta pelien ajat voivat mennä monella päällekkäin luentojen tai töiden kanssa. En tiedä voiko pelejä järjestää enemmän illoille, mutta jos niin uskoisin sen tuovan lisää osallistujia.

Lajikokeiluilla! Taas tullaan kysymykseen eri kokeiluiden suosiosta, ja jos sitä löytyy, ei mikään estä niitä järjestämästä.

Muahan ei usein, varsinkaan alkoholin nauttimista sisältävissä, opiskelijatapahtumissa näy joten vastaus on jämpti. Toimitan itse paidat paikalle.

En, mutta hallitsen nyrkkipyykin elkeet.